Amedeo
SYMBIOSYS OF
PURPOSE & STYLE
Follow us

Search

31 maart 2021

 

Lesopzet:

Bespreken van de opdracht. Wat hebben jullie gemaakt? Wat mis jij in de kunst? Hoe komt dat terug in het werk wat je hebt gemaakt? Hoe was het om te beginnen met een kleur en hier overheen te werken?

Wat weten jullie nog van Sola? Wat voor schilderijen maakt ze? 

Wat vinden jullie van elkaars werk? Welk gevoel krijg je erbij? Komt het verhaal over?

Vonden jullie de opdracht leuk of stom? Waarom?

 

Reflectie:

 

Deze les was nog online, en ook dat verliep niet heel soepel. Toen de leerlingen eenmaal aanwezig waren (+/- 10 min nadat de les had moeten beginnen) heb ik eerst met een aantal leerlingen besproken hoe de opdracht was gegaan. De meeste hadden de opdracht gemaakt, maar je zag duidelijk aan sommige werken dat ze net voor of zelfs tijdens de les gemaakt waren. Ze konden er wel iets over vertellen, en leken de informatie die ik vorige les had gegeven nog vrij goed te weten.

 

Na ongeveer een kwartiertje gaven twee leerlingen aan dat ze terug naar de klas moesten, omdat ze nog nieuwsbegrip af moesten maken. Dit geeft opnieuw het belang van de les aan, voor zowel docent als leerling. Deze twee leerlingen vroegen of er een opdracht voor volgende week was, zodat ze daarna weg konden. Ik vertelde dat er geen andere opdracht was, en zei dat ze mochten gaan. Vervolgens zijn alle leerlingen, ruim 20 minuten voor het einde van de les, de meeting uit gegaan.

 

Dit is een goed voorbeeld van hoe moeilijk het is om contact te zoeken met de leerlingen als het online is. Nadat ze de meeting uit zijn gegaan, had ik geen manier meer om contact te krijgen met de leerlingen, behalve een mailtje te sturen.

 

Vanaf volgende week gaan hopelijk de lessen fysiek door.