28 mei 2021
Deze dag heb ik museum van mezelf getest. Klik hier voor meer informatie over museum van mezelf en hoe deze tot stand is gekomen.
Ik heb vandaag museum van mezelf met groep 6 en 8 getest. In groep 8 waren er een aantal leerlingen die al een of twee andere opdrachten van mij hadden gedaan. Bij groep 6 was het voor allemaal de eerste keer. Ik heb gezegd dat ik benieuwd was naar welke verhalen zij willen vertellen via kunst en dat er dus geen goed of fout was. Het enige wat ik verwachte, was dat ze aan het einde van de les konden vertellen waarom ze dit hebben gemaakt.
Werk van leerlingen:
Groep 6:
Groep 8:
Reflectie:
Dit was de eerste dag dat ik deze opdracht met groep 8 probeerde en ik vond dat het super goed ging. Doordat de leerlingen wat ouder waren, werden de verhalen sneller politiek/over grote wereldproblemen, terwijl het bij groep 6 nog heel erg bij hunzelf bleef. Dat vond ik heel leuk om te zien. Dit zie je ook in de woordwebben: groep 8 noemt vaak meerdere grote wereldproblemen, terwijl groep 6 vaak hobbies opschrijft. Dit is niet per se beter of slechter, ik vind het vooral gewoon leuk om het verschil te zien. Beide versies zijn verhalen die de leerlingen door kunst kunnen vertellen en ik vind het heel leuk dat ze in deze opdracht allebei passen.